Östersunds FK lånar in Theodore Rask från IFK Norrköping

Östersunds FK förstärker inför den kommande säsongen i Superettan 2023. Östersunds FK lånar in den svenska mittbacken från IFK Norrköping. Vi hälsar han varmt välkommen till Östersund och Jämtland.

I och med att säsongen börjar närma sig är ledarstaben i slutfasen att färdigställa matchtruppen för den kommande säsongen. Därför lånar klubben in Theodore Rask från IFK Norrköping. Låneavtalet gäller fram tills sommaren 2023.

-I och med skadan på Kristian Novak har vi valt att täcka upp i mittförsvaret. Theodore har trots ung ålder samlat på sig en del seniorerfarenhet utifrån spel i Division Ett, Superettan och Allsvenskan. Vi tackar IFK Norrköping för ett gott samarbete med utlåningen, säger Stefan Lundin, sportchef i Östersunds FK.