Över hundra ungdomar deltog i ÖFK:s träningsdag i Strömsund tillsammans med Engcon

Östersunds FK besökte under gårdagen Strömsvallen i Strömsund för att tillsammans med vår partner engcon arrangera en träningsdag för ungdomarna i föreningen. Det blev en fantastiskt lyckad dag där spelare och ledare från ÖFK:s A-lag, ledare inom akademin samt ordförande i föreningen deltog.

Totalt deltog över hundra ungdomar från IFK Strömsund i åldrarna 9-14. Bengt Olofsson, ordförande i Östersunds FK som bland annat höll i träningen vill lyfta det viktiga i att bredda fotbollen runt om i Jämtland.

-Jämtland är mer än bara Östersund. Ska vi arbeta långsiktigt och få fram lokala fotbollsspelare till den Jämtländska fotbollen måste vi påbörja ett arbete som sträcker sig utanför stadskärnan. Det var ett otroligt givande besök i Strömsund och vi ser redan fram emot fler besök, avslutar Bengt Olofsson som vill tacka engcon för att ha varit en stark och drivande part i arbetet.