Klockan 12.00 idag öppnar nya ÖFK-shopen!

Nu har ÖFK-shopen slagit igen på Prästgatan.

I dag klockan 12.00 öppnar en ny större shop på Storgatan!

– Föreningen fortsätter att utvecklas. De sportsliga framgångarna måste gå hand i hand med övriga föreningen. Därför måste vi utveckla både shop och kansli, säger kanslichefen Lasse Landin.

12.00 öppnar portarna för en större och fräschare ÖFK-shop med ett bredare sortiment. Nya adressen blir Storgatan 26 (mellan restaurang Vezzo och Stortorget).

– Det känns jättebra att flytta till den här lokalen. Det kommer helt enkelt att bli lite proffsigare. Den gamla shopen var trång och kändes aldrig som en riktig affär. Här finns det potential att göra det riktigt bra, säger Diana Lindgren som är ansvarig för ÖFK-shopen.

Nu kan också klubben utveckla webb-shopen då det finns större förrådsmöjligheter, vilket gör det enklare att administrera.

– Dessutom blir butiken tillgänglig för alla. Nu kommer det inte att vara några problem med vare sig rullstolar eller barnvagnar framöver, säger Diana Lindgren.

Men det är inte bara ÖFK-shopen som flyttar till adressen. Även ÖFK:s kansli kommer att husera på Storgatan 26. I etaget ovanför shopen.

– I takt med framgångarna så har antalet anställda på kansliet ökat och till slut blev vi alldeles för trångbodda på arenan. Det känns som ett perfekt läge att hålla till i centrum i stället. Nu finns vi närmare sponsorer och fans. En lite rolig detalj är ju också att bara ett kvarter härifrån hade ÖFK sitt allra första kansli, säger Lasse Landin.

Gamla ÖFK-shopen ett minne blott.

Här öppnar den nya ÖFK-shopen.

Butiksansvarig Diana Lindgren har mycket jobb kvar innan nya shopen öppnar på fredag.

Ett nytt ÖFK-kansli är på väg växa fram.