Peter Amoran lämnar Östersund för Parma Calcio

Östersunds FK har accepterat ett bud på ÖFK-spelaren Peter Amoran, som lämnar klubben för spel i Italienska Parma Calcio 1913. Den 18-årige talangen skrev på för ÖFK under förra året, och har sedan ett antal år tillbaka varit en eftertraktad spelare inom fotbollen.

Den talangfulle ÖFK spelaren Peter Amoran inledde ungdomsåren i IFK Östersund på ungdomsnivå innan han gick vidare för spel i GIF Sundsvalls akademi i både P17 och P19 Allsvenskan. Han återvände sedan tillbaka till Östersund innan han förra året skrev på för Östersunds FK som började gälla från och med i år. Under tiden som Peter representerat den röd-svarta tröjan har han noterats för 13 matcher varav 9 starter. Amoran har dessutom representerat Svenska ungdomlandslagen i fotboll.

-Peter har under sin korta tid i ÖFK haft en väldigt fin utveckling och visat att han med sin professionella inställning har alla möjligheter att ta sig långt inom fotbollen. Vi har under en längre tid haft en dialog med italienska klubben Parma, där vi nu hittat en bra lösning där alla parter är nöjda. Peter ska ha ett stort tack för sin tid i ÖFK och vi önskar honom ett stort lycka till i Italien, säger Stefan Lundin, fotbollschef i Östersunds FK.