Pridefestival i Östersund på lördag – välkomna!

2016 blev Östersunds FK är Sveriges första HBTQ-certifierade förening. Men för att det ska ha någon betydelse behöver vi jobba aktivt för att få en större förståelse för hbtq-personers livsvillkor och normer kopplade till kön och identitet.

Den 14 september samma dag som vi möter Kalmar hemma är det Pride festival i Östersund. Gå dit! Här finns info

13.30  Uppställning av paraden vid Badhusparken –  Privatpersoner och anmälda grupper.
14.00  Paraden startar

Under matchen kommer vi att uppmärksamma Pride på olika sätt, bland annat kommer du få lyssna på Alice Armandsson från RFSL. Fotboll ska vara tillgängligt för alla, oavsett diskrimineringsgrund.

Vi ser också fram emot att fortsätta att jobba aktivt tillsammans med RFSL.

Välkomna både till Pride i Östersund och till matchen mot Kalmar! Tillsammans kan vi göra skillnad.