Rewan Amin korsbandsskadad

I ÖFK:s segermatch mot IF Elfsborg i söndags utgick Rewan Amin med en knäskada i 28:e minuten. Efter läkarundersökningar står det nu klart att Rewan Amin har fått en korsbandsskada och blir borta från spel resten av året.

I söndags kväll reste ÖFK hem med flyg från Göteborg. Rewan Amin stannade dock i Stockholm när övriga i laget reste hem för att undersöka sitt skadade knä. Under måndagen röntgade Rewan sitt högra knä i huvudstaden och på röntgenplåtarna syntes det att det är en korsbandsskada.

-Jag sprang efter bollen och försökte nå ikapp elfsborgsspelaren, men när jag ändrade löpriktning kände jag att det högg till i knät och jag föll ihop. Jag kände direkt att det var något allvarligt som hänt med knät, berättar Rewan Amin till ÖFK:s hemsida.

Rewan Amin ska opereras och därefter startar en rehabperiod och därmed står det klart att Rewan inte kommer att vara tillgänglig för spel mer denna säsong.

-Det är klart att det känns jobbigt med den här knäskadan, men jag ska kämpa och kommer att jobba hårt för att komma tillbaka så fort jag bara kan.

Vad vill du säga till ÖFK:s fans?

-Fortsätt att stödja laget och ge oss det stöd som ni har gjort så här långt. Jag har fått många hälsningar från fansen och är otroligt tacksam för detta. Nu ska jag kämpa hårt för att komma tillbaka starkare efter denna skada.

Jenny Larsson, ansvarig för fysiodelen hos ÖFK, har undersökt Rewan och efter operationen kommer Jenny och hennes kollegor att sätta upp ett rehabprogram för Rewan.

-Vi får se hur lång tid det tar innan han kan vara tillbaka i träning igen, säger Jenny. Rewan tänker alltid positivt och kämpar hårt, vilket är viktigt vid såna här typer av skador.