Ronald Mukiibi skriver på för Östersunds FK

Östersunds FK presenterar idag att den före detta ÖFK profilen Ronald Mukiibi som väljer att skriva på för klubben.

Ronald Mukiibi kom till Östersunds FK på lån från BK Häcken 2015, och där började den rödsvarta resan för den välmeriterade mittbacken.

-När Per Joar Hansen hörde av sig och berättade om sina tankar och idéer och hur han vill att vi ska jobba framåt kändes det helt rätt att komma tillbaka till klubben. Det är kul att vara tillbaka och träffa alla igen, och jag är oerhört taggad på att avsluta säsongen på bästa möjliga sätt. Jag har bara ett mål och det är att bidra till att Östersunds FK spelar i Allsvenskan 2022, säger Ronald Mukiibi.

-Vi är väldigt glada att Ronald Mukiibi är tillbaka hos oss. Alla vet hans stora betydelse både på och utanför planen i klubben. Det är ett välkommet tillskott som kommer att betyda mycket för oss resterande delen av säsongen säger Adil Kizil, sportchef i Östersunds FK

Ronald Mukiibi skriver på ett nytt avtal som gäller tills säsongens slut.