Tack för visat intresse på dagens informationsmöte!

Idag välkomnade Östersunds FK till informationsmöte där medlemmarna i föreningen fick ta del av information gällande ekonomi, den sportsliga biten och hela verksamheten i stort. Ett stort antal medlemmar hade tagit sig till Gamla teatern under måndagskvällen.

Styrelseledamoten Tom Pripp och kommunikationsansvarige Håkan Lundqvist inledde mötet och hälsade åhörare välkomna, och lämnade därefter över ordet till Stefan Lundin som driver akademiverksamheten inom föreningen och är högst ansvarig för framtidens ungdomar i klubben.

Under mötet gick han både genom utmaningar, framgångar med P17 laget som bedriver spel i pojkallsvenskan och en presentation där vi nu driver för att starta upp ännu ett pojklag och flicklag inom verksamheten för barn födda 2014.

Efter att Akademichefen Stefan Lundin hade avslutat på videolänk så gick ordet över till nye huvudtränare Per Joar Hansen som berättade om de inledande dagarna i klubben, framtidstro och förhoppningarna om att blicka framåt mot kommande match.

Adil Kizil, sportchef inom Östersunds FK tog sedan vidare ordet och förklarade hur hela Östersund måste samarbeta för att ha ett lag att räkna med. Vi måste jobba utanför klubbgränserna för att kunna bedriva konkurrens. Vikten av att följa klubbens identitet är en nyckelfaktor för att lyckas, och är också något klubben kommer fortsätta jobba med.

Frågor gällande spelare inom ÖFK som är uttagna till landslagsspel diskuterades också, och sammanfattningsvis är klubben oerhört stolta att även i år kunna ha ett flertalet spelare som representerar sina respektive land inom världens största sport. Det är en begränsning att inte alltid kunna använda samtliga spelare, men också en stolthet och kunskap som är värd att få då spelare får spela i internationell miljö.

Sedan gick ordet över till Michael Schahine, VD i Östersunds FK som pratade om klubbkänslan, den pågående kampanjen om en ”Norrländsk angelägenhet”, pågående CSR projekt, det kommande kulturarbetet och om hur den nuvarande organisationen ser ut.

Det fanns en del frågor från medlemmar som sökte svar på frågor kring ÖFK´s arbete vilket visar på engagemang. Det kom dessutom ett par riktigt bra förslag om supporterresor samt ett intressant förslag att nyttja inlandsbanan för att publik som bor långt ifrån, men vill ha närhet till Elitfotboll. Ett förslag som VD Michael Schahine lovad ta vara på.

Ordet avslutades av David Lidström Hultén, biljett- och IT ansvarig på Östersunds FK som presenterade det kommande slutspurtserbjudandet för säsongskort som börjar gälla från och med imorgon, tisdagen den 13 september klockan 12:00. Nedanstående priser kommer då gälla på säsongskorten framöver under nuvarande säsong. Säsongskortet gäller för resterande matcher 2021.

Långsida Röd Kategori: 1500 SEK

Långsida Svart Kategori 1200 SEK