Så var den historiska matchen för F-17

Första dammatchen i föreningens historia, och första matchen på nästan åtta månader.
Det var ett efterlängtat ögonblick för F-17 som spelade träningsmatch mot Ås IF på Jämtkraft arenas B-plan söndagen den 16 maj.

En match som slutade 8–1 till ÖFK.

Saga Kledzik, mittback berättar om matchen.
-Det gick bra, vi var taggade och det kändes så bra att få spela efter att inte ha kört på så länge, säger hon.

Senast de spelade match var i Frösöns färger, men sedan november förra året är det ÖFK – i samarbete med Sockertoppens IF med stöd av Jämtkraft – som är hemvisten för satsningen på tjejerna.

ÖFK-17 tränas av meriterade Anneli Andersen – med bakgrund i både damallsvenskan och U23 landslaget – och momenten inför träningsmatchen hade nötts in ordentligt.
-Vi hade en uppställning som vi tränat mycket på och jag tycker vi fick ihop det bra.  Samarbetet fungerade bra, vi hittade varandra och fick ihop det vi hade tränat på, säger mittfältaren Vera Dandanell

Att F-17 skrev föreningshistoria genom att spela den allra första damlagsmatchen för ÖFK var också något speciellt.
-Ja det är väldigt stort, och något vi alla är stolta över, Säger Vera Dandanell.