Sammanfattning av 2-2 matchen mot Skövde

ÖFK spelar 2-2 hemma mot Skövde och dominerar i 45 minuter, leder med 2-0 men tappar till oavgjort i hemmamatchen mot Skövde AIK.

-Vi tappar balansen och blir lite passiva. Jag tycker att vi ska kunna avgöra den här matchen, säger Magnus Powell, tränare i ÖFK.

Det här var det spelmässigt två helt olika halvlekar. Allt gick ÖFK:s väg i första halvleken. Bollen gick som på ett snöre och det var klapp-klapp spel på hög nivå.

1-0 till ÖFK kom redan efter fyra minuters spel. Yannick Adjoumani slog vänsterhörnan och Sebastian Karlsson Grach dundrade in 1-0 till hemmalaget. Snyggt och kliniskt avslut.

2-0 till ÖFK kom bara nio minuter efter ledningsmålet. Den här gången var det Adjoumani som slog ett inläggl. Albin Sporrong sköt ett hårt skott som var bra placerat, men som målvakten i Skövde AIK, Adrian Zendejas räddade. Bollen gick ut till Karlsson Grach som kunde slå in sitt femte mål för säsongen.

ÖFK dominerade halvleken så långt. Hemmalaget hade allt spel och Skövde fick sitt första läge efter 23:e minuten när det var missförstånd i försvaret som gjorde att Stefan Ljubicic hade helt öppet mål men träffade stolpen.

Sebastian Karlsson Grach fortsatte att imponera. I 30:e minuten fick han ett bra skottläge som målvakten i Skövde räddade med stora problem. I 38:e minuten var det klapp-klapp spel som gjorde att ÖFK ännu en gång var nära att utöka sin ledning utan att lyckas.

I 42:a minuten fick Skövde straff efter en incident i straffområdet. Skövdes Sargon Abraham gjorde inget misstag och sköt in 1-2. Men bara två minuter efter straffmålet var Mykola Musolitin nära att göra 3-1 på ett jätteläge utan att göra mål.

Om första halvleken bjöd på en uppsjö av målchanser, framför allt från hemmalaget så bjöd andra halvleken på väldigt få målchanser. ÖFK jobbade och kämpade, hade något bra läge, framför allt genom Simon Marklund men inget avgörande.

Istället blir det som ingen i hemmapubliken ville se, kvitteringen kom i 91:a minuten genom Filip Schyberg, lagkapten i Skövde.

-Vi får fortsätta att jobba. I nästa match möter vi Degerfors på bortaplan. Då måste vi förbättra vårt bortafacit eftersom vi inte har tagit så många poäng när vi inte spelar på Jämtkraft Arena, sa Magnus Powell.