Seger för ÖFK mot Falkenberg – Kadiri målskytt

ÖFK tar sin andra seger för säsongen i Allsvenskan när Falkenberg besegras med 1-0. Detta i en match där ÖFK:s mål gjordes av Jordan Attah Kadiri på en snygg nick!

ÖFK var inför matchen mot Falkenberg tvungna att göra en hel del förändringar i startelvan. Erik Hörberg, Simon Kroon, Charlie Colkett och Kalpi Outtara var alla slitna och därmed beslöt lagledningen att låta dem vara kvar hemma i Östersund.

ÖFK:s startelva såg ut så här i matchen mot Falkenberg:

Aly Keita – Sam Mensiro, Eirik Haugan, Noah Sonko Sundberg, Thomas Isherwood, Marco Weymans – Rewan Amin, Isak Ssewankambo, Ludvig Fritzson – Jordan Attah Kadiri, Blair Turgott

Det syntes tydligt att det skulle bli en match där bägge lagen skulle avvakta och inte gå fram med för mycket folk. Falkenberg pressade ÖFK högt så fort bollen gick ner i ÖFK:s ägo på egen planhalva.

ÖFK hade mycket boll och tillät inte Falkenberg att få tag på den. ÖFK:s första riktigt bra chans kom efter att Marco Weymans kom i ett ryck på vänsterkanten och kom in i straffområdet. Rewan Amin sköt eller rättare sagt försökte att lyfta bollen över ribban. Fler riktigt bra prestationer av ÖFK i den chansen.

Falkenbergs halvchans, efter en frispark, i anfallet efter var ett av få bra möjligheter för hemmalaget.

I 25:e minuten ville Attah Kadiri ha bollen utanför straffområdet, istället fick Blair Turgott chansen och sköt men målvakten i Falkenberg räddade.

I 35:e minuten hade Jordan Attah Kadir sin bästa chans så långt, en nick från nära håll gick tyvärr över ribban. Men ännu en gång spelade ÖFK bra och chanserna dök upp tätt under första halvleken.

-Vi börjar matchen bra och har hyfsad kontroll i första halvleken. Men vi får kämpa lite och ha lite bättre tålamod, sa Rewan i paus till Dplay.

I andra halvlekens inledning började Falkenberg med ett litet tryck, men när Jordan Attah Kadiri, på en hörnvariant, nickade in 1-0 till ÖFK var glädjen total.

Falkenberg hade fler riktigt bra målchanser på slutet med ÖFK höll undan och kunde vinna med 1-0.