Thomas Isherwood uttagen till U21-landslaget – på nytt

ÖFK:s Thomas Isherwood är ännu en gång uttagen till Roland Nilssons U21-landslag. Denna gång är det matcher i EM-kvalet mot Island (borta) och Italien (hemma) som gäller.

-Jag får chans att spela på samma position och då utvecklas man och blir bättre och bättre. Det ska bli roligt att spela i landslaget igen, säger Thomas.

U21-landslaget samlas vid månadsskiftet för två matcher i EM-kvalet. Först en bortamatch mot Island 4 september och sedan en hemmamatch mot Italien på Guldfågeln Arena i Kalmar 8 september.

– Det ska bli jättekul att äntligen samlas igen och spela matcher. Vi har två tuffa utmaningar framför oss mot Island och Italien. Det ska bli kul, samtidigt måste man ha med sig att vi nu bygger ett nytt lag och har få träningar på oss att göra det. Det kommer även att bli en speciell samling på grund av coronapandemin vilket gör att vi i stort sett kommer att vara isolerade på hotellet med undantag när vi tränar och spelar på arenorna, säger, Roland Nilsson, förbundskapten för U-21 landslaget.