Uppdatering om skador i truppen

På söndag är det återigen match när IK Brage gästar Östersund och Jämtkraft Arena. Här kommer en kortare uppdatering kring skadeläget i truppen.

Kevin Jablinski
I matchen mot Örebro SK behövde Kevin kliva av då knät vreds till i en duell. Han beräknas vara tillbaka inom kort.

Malcolm Stolt
Rehabar fortfarande. Han har börjat träna utomhus och vara delaktig i ett antal övningar. Planen är att han är tillbaka efter sommaruppehållet.

Henrik Bellman
Henrik har påbörjat del av träning utomhus med laget och påväg tillbaka snart.

Aly Keita
Han är i rehab just nu. Han har haft problem med en vad efter matchen mot Dalkurd och bygger just nu upp den. Han förväntas vara tillbaka inom några veckor.

Simon Kroon
Under föregående vecka var Simon ej delaktig i träning då han haft problem med en hälskada som krävde att han behövde avstå viss träning och matchspel. Förhoppningen är att han ska vara tillbaka i match till helgen.