Välkomna stödpengar

ÖFK kommer att få drygt 950.000kr i kompensationsstöd gällande de tre sista kvartalen 2020. Stödet är enormt välkommet eftersom publikintäkter, och försäljning varit näst intill omöjligt att generera under pandemin.
Stödet är beräknat på ÖFK´s gällande omsättning och publikbortfall, samt ett grundbelopp som alla allsvenska klubbar får på 204 000kr.

Publiken, fansen och supportrarna är oerhört saknade, och vi ser fram emot när en försiktig öppning kan ske för elitfotbollen.
Lördagen den 24 april kl 12.00 går startskottet där sveriges elitklubbar och supporterkulturen står bakom kampanjen ”visa dina färger”.
Genom att lägga ut bilder, filmer och inlägg i sociala medier med de färger ens klubblag har, och haschtagga #visadinafärger, vill ÖFK och elitfotbollen visa hur viktig den är i samhället.