Ziad Ghanoum skriver på för Östersunds FK

Östersunds FK välkomnar idag Ziad Ghanoum som skriver på ett kontrakt med klubben fram tills den 31 december 2023. Ziad ansluter till klubben omgående och kommer under dagen påbörja sin träning med truppen.

Ziad Ghanoum påbörjade sin karriär i AIK:s akademi redan i ung ålder, där han under en stor del av sin uppväxt tillbringade sin tid. 2017 gick han över till FC Djursholm och stannade där fram tills 2020. Den senaste säsongen har han hållit till i Örnsköldsviksklubben Friska Viljor där han var noterad för 25 matcher samt ett mål.

-Ziad kommer från en stark säsong i division 2 med Friska Viljor. Han har även varit här på provträning där han gjorde ett gott intryck. Det är en snabb och bolltrygg mittback vi får in i laget som har potential att fortsätta utvecklas hos oss, säger Stefan Lundin, fotbollschef i Östersunds FK.

– Senast jag var här under provspelet fick jag lära mig väldigt mycket. Det var högt tempo och bra kemi i gruppen. Nu när jag är här vill jag att vi ska utvecklas ännu mer som ett lag och att poängen ska till Östersund i varje match, säger ÖFK:s nyförvärv Ziad Ghanoum.

Fakta om Ziad Ghanoum

Född: 2 Juni 2001