Albin Sporrong återvänder till Östersunds FK

Östersunds FK har kommit överens med Albin Sporrong som ansluter omgående till truppen. Den centrala mittfältaren var en del av truppen som så sent som förra året, och vi hälsar honom välkommen tillbaka till ÖFK!

Albin Sporrong anslöt till laget i samband med förra årets träningsläger, och han har sedan dess hunnit avverka 24 matcher i Superettan, där han bland annat stod för ett vackert mål mot Örebro SK.

I och med det aktuella skadeläget behöver ÖFK förstärka truppen inför den kommande säsongsstarten. Albin Sporrong som nyligen lämnade klubben kan nu återvända med ny energi och blir ett viktigt tillskott i laget.

-Albin gjorde en stark höst hos oss förra säsongen och vi hade redan då gärna sett att han varit kvar hos oss. När det nu uppkom en vakans i och med Mansours skada och det var möjligt för Albin så känns det riktigt att välkomna honom tillbaka till ÖFK. Med knappa två veckor kvar till seriepremiär är det en stor fördel för både honom och oss att han känner till spelsätt, tränarna samt majoriteten av spelarna, vilket förhoppningsvis kommer göra hans startsträcka kort, säger Stefan Lundin, sportchef i Östersunds FK.

-Det är med en stor glädje och positiv energi över att få chansen att komma tillbaka igen. Jag trivdes gott i laget och ska bli grymt kul att träffa alla igen. Jag är motiverad över att få chansen att få visa upp fler sidor av mig som spelare i Östersunds tröjan, säger Albin Sporrong.

-Förra året var ett steg i rätt riktning för oss som lag. Vi var stabila och svåra att slå vilket känns som en bra grund att stå på inför den här säsongen, där vi förhoppningsvis kan utveckla vissa delar för att ta nästa steg och verkligen vara med i toppen. Ambitionen med det här året är att fortsätta bygga vidare och ha en fortsatt tro på varandra samt vårt sätt att spela. Ta en match i taget och försöka bli bättre för varje vecka som går så har jag en stor tro att det blir en framgångsrik säsong, avslutar Albin Sporrong som under morgondagen kommer ansluta till truppen.

Fakta om Albin Sporrong

Född: 6 december 1999