Amir Azrafshans tränarkontrakt förlängt till 2023

Östersunds FK har förlängt kontraktet med tränare Amir Azrafshan till december 2023Tillsammans med huvudtränaren Pero Kapcevic skall Amir fortsätta att arbeta med den tydliga målbild som ÖFK har.

– Det känns fantastiskt att få fortsätta arbeta med ÖFK och jag har blivit väldigt väl mottagen sedan jag kom i somras, säger Amir Azrafshan.

– Nu skapas också möjligheter att på alla nivåer arbeta med klubbutveckling bland annat med ett större fokus på akademisidan, säger Michael Schahine, vd ÖFK.

– Jag vill att ÖFK skapar en komplett miljö där alla spelare, oavsett fas i karriären, kan få möjlighet att utvecklas och även ges möjligheter att bidra till klubbens framtida utveckling, avslutar Amir Azrafshan.

– Sedan Amir tillsammans Pero har varit ansvariga tränare har ÖFK blivit ett stabilt allsvenskt lag. För styrelsen är det av yttersta vikt att laget har ett modernt, målinriktat ledarskap som kan hjälpa dem på vägen mot nya segrar – allt det representerar Amir avslutar, Östersund FK:s ordförande, Mathias Rasteby.