Andreas Valdmaa blir ny målvaktstränare för akademin

Östersunds FK kan idag fredag presentera att Andreas Valdmaa ansluter till klubben som målvaktstränare för akademilagen. Valdmaa kommer ha störst fokus på åldersgruppen P15 och P16, men kommer fungera som en resurs för samtliga akademilag. Vi önskar honom varmt välkommen till klubben!

Andreas Valdmaa kommer ursprungligen från Småland, men har de senaste åren varit bosatt i Östersund. Med meriter från fotbollens division 1, samt genomgått SvFF:s avancerade målvaktstränarutbildning (motsvarande dagens UEFA A utbildning), så blir Valdmaa en viktig del i att utveckla akademins målvakter.

-Det känns väldigt bra att få in en så kompetent målvaktstränare som Andreas. Han kommer vara en viktig pusselbit för att fortsätta utveckla våra talangfulla målvakter, säger Camilla Eriksson, akademichef i Östersunds FK.