Bernt byggde en elcykel – skänkte den till ÖFK

Bernt Holmkvist, en fanatisk ÖFK-anhängare från Härjedalen, har på eget bevåg byggt en elcykel och skänkt den till ÖFK. Elcykeln är en av alla de olika priser som kommer att lottas ut bland alla som köpt årskort innan 30 november.

Vi passade på att ställa frågor till Bernt i samband med leveransen av elcykeln.

Varför väljer du att skänka en cykel till ÖFK?

-Bra fråga! Hade byggt tre cyklar till familjen och startade ett fjärde projekt helt planlöst. Den har gått igenom ett antal skepnader innan det färdiga resultatet. När den kändes klar visste jag inte vad jag skulle göra med den, så kontaktade jag Teddy och på den vägen är det.

Hur länge har du byggt på cykeln och vad har du för råd till den person som vinner cykeln?

-Till och från sen sommaren 2019. Rådet måste väl va – Våga va eljest, (ales som vi Härjedalingar säger).”

Vad betyder ÖFK för dig och vad har du för bästa ÖFK-minne?

-Jag och två kompisar har väl åkt in nästan varje match de två sista säsongerna i Superettan, Allsvenskan och Europa League. Bästa minnen – stämningen på EL-matcherna såklart och Keitas superräddning i sista sekunden mot PAOK, Ghoddos avsked till publiken efter sista matchen, Mukiibis slägga mot Göteborg och många fler minnen förstås.

Vi tackar Bernt för det enorma engagemang han visar för ÖFK och vill ni vara med och tävla om cykeln, lös årskort!

Lös årskort här!