Biljettinformation inför Svenska Cupen och träningsmatcher

Östersunds FK har ett antal matcher inplanerade innan säsongen i Superettan 2024 drar igång. ÖFK kommer ställas mot Landskrona BoIS i gruppspelet av Svenska Cupen, och Piteå IF respektive Gefle IF hemma på Jämtkraft Arena. Här nedan kommer biljettinformation inför de tre matcher som kommer spelas på arenan innan Superettan startar.

Biljetterna till hemmamatchen i Svenska Cupen och träningsmatcherna släpps nu på fredag den 12 januari klockan 09:00. De matcher som omfattas av biljettsläppet är följande:

Lördag 2 mars 15:15 – Östersunds FK v Landskrona BoIS, Svenska Cupen
Lördag 9 mars 15:00 – Östersunds FK v Piteå IF, Träningsmatch
Lördag 16 mars 15:00 – Östersunds FK v Gefle IF, Träningsmatch

Biljettpriser Svenska Cupen och träningsmatcher
Vuxen: 100 kr (90 kr när Medlemskap för Falkarna 2024 uppvisas)
Ungdom 7-20 år: 50 kr (40 kr när Medlemskap för Falkarna 2024 uppvisas)

Fribiljetter till Svenska Cupen för de som köpts säsongskort innan den 31/12 2023
De som köpte säsongskort innan den 31 december 2023 har rätt till en (1) fribiljett per säsongskort. De som köpt biljett under den perioden kommer erhålla ett mail i samband med biljettsläppet på fredag hur de hämtar ut sin fribiljett. Denna biljett hämtas ut digitalt, i biljettboden på matchdag eller på kansliet på Jämtkraft Arena innan matchen.

Erbjudande träningsmatcher
Har du antingen säsongskort för 2024 eller biljett till hemmamatchen i Svenska Cupen har du fri entré på träningsmatcherna. Säsongskortsinnehavare mottager information på mail hur de hämtar ut biljetten till träningsmatchen och kan antingen hämta ut online eller i biljettboden på matchdag, alternativt kansliet på Jämtkraft Arena. De som har en biljett för Svenska Cupen visar upp denna i biljettboden på matchdag eller besöker Jämtkraft Arenas kansli för att få en biljett.

Öppna läktare
Endast Östra Läktaren (Huvudläktaren) kommer vara öppen på matcherna. Klacksektionen för Falkarna och hemmasupportrar hänvisas till sektion B1 yttre.