Dags för vårens första Knatteskola med ÖFK

Nu är det dags för vårens Knatteskola. Vi hoppas att ni är taggade att träna tillsammans med oss i Östersunds FK.

Knatteskolan är ett första eller andra möte för barn med fotboll.

Miljön kommer att vara positiv, lek- och lustfyllt.

Fokus är en upplevelse innehållande naturliga rörelser genom lek.

Målet är att barnen ska få en god första kontakt med sporten fotboll och samtidigt känna att fysisk aktivitet är något roligt, utmanande och spännande.

Träningstillfällen är Tisdagar:  18/2, 25/2, 3/3 10/3 & 17/3.

Åldrarna: 2013 – 2016

Plats: Frösö Park (Gamla militär- hall vid Frösö Park Hotell).

Pris: 350kr + Medlemskap tillkommer.

Ingår: Fotboll, Vattenflaska.

2 st Matchbiljetter till Svenska Cupen.

Tider:

17.00-17.45 Grön träningsgrupp, 24 platser.

18.00-18.45 Gul träningsgrupp, 24 platser.

Det är ni föräldrar som väljer vilken träningsgrupp som passar ert barn bäst. Är ni osäkra kan ni läsa beskrivningen för respektive träningsgrupp här nedanför.

Grupp Grön riktar sig till barn som har lite eller ingen erfarenhet av ”organiserad” fotboll. Barnet möter nya tränare, nya träningskamrater och upplever fotboll i en lekfull miljö.

Grupp Gul riktar sig till barn som tidigare har haft kontakt med fotboll i en ”organiserad” verksamhet och har träffat nya ledare och lagkamrater tidigare. Barnet ges möjlighet att ta nästa steg i sin personliga fotbollsutveckling.

Mer information hittar du på Knatteskolans hemsida.

Anmälan sker här.

Vid frågor mejla: