Delad poäng i Trelleborg efter mål av Jordan Attah Kadiri

Trelleborg inledde de första minuterna av matchen med hög press på ÖFK:s försvarslinje. Därefter jämnades matchbilden ut en aning där båda lagen hade ett antal mindre farliga försök i respektive lags straffområden. I matchens åttonde minut spelade ÖFK:s Felix Hörberg in bollen i Trelleborgs straffområde där Jordan Attah Kadiri petade bollen strax utanför målburen.

I matchens 34:e minut tvingades ÖFK till ett tidigt byte när Ziad Ghanoum hoppade in efter att Chovanie Amatkarijo hade en lättare känning. I den 46:e minuten avslutade Felix Hörberg med ett skott som slog till i den övre ribbramen på Trelleborgs mål innan matchen gick in i halvtidsvila.

Efter en kvarts paus sparkades den andra halvleken igång där Trelleborgs Henry Offia tryckte in matchens första mål. Under stora delar av den andra halvleken hade Trelleborg hög press och förde spelet på ÖFK:s planhalva. I den 63 minuten valde Magnus Powell att genomföra ett trippelbyte för att försöka göra en omstrukturering där Kamal Issah fick göra sina första minuter i ÖFK-tröjan under Superettan.

Förändringen med bytena ledde till en omställning där ÖFK ökade på chanserna i offensivt straffområde. I den 72:a minuten avslutade Cesar Weilid strax utanför Trelleborgs Kasper Thiesson Kristensen, och i den 77 minuten tryckte Jordan Attah Kadiri in kvitteringsmålet efter ett vackert inspel av Felix Hörberg som gjorde en elegant löpning på högerkanten.

Efter sex minuters stopptid avslutades matchen med delad poäng för de båda lagen, och ÖFK åker hem med en pinne i det incheckade bagaget. Vi blickar nu framåt till kommande lördag då Dalkurd FF gästar Jämtkraft Arena.

Foto: Bildbyrån