Erlend Sivertsen skriver på för Östersunds FK

Den norske försvararen Erlend Sivertsen är nu klar för Östersunds FK där han skriver på ett kontrakt tills den sista december i år. Erlend ansluter till klubben omgående och kommer börja träna med laget under morgondagen. Vi önskar honom varmt välkommen till ÖFK och Jämtland.

Fotbollsspelaren Erlend Ernst Blakstad Sivertsen föddes den 28 januari 1991 och har sedan dess hunnit bli en välmeriterad försvarsspelare. Under en stor del av hans karriär har han tillhört den norska fotbollsklubben Kristiansund BK som förra säsongen slutade på en sjätte placering i den norska Elitserien.

-Erlend är en ytterback med en fin bakgrund och stor erfarenhet av spel i Norska Eliteserien samt OBOS-ligaen, vilket kommer ge laget viktig erfarenhet in i nästa säsong. Det är en mycket spelskicklig ytterback med en väldigt fin vänsterfot som laget kommer kunna dra stor nytta av under säsongen. Det känns väldigt bra att få in Erlend i laget där han med sin professionalism kommer bidra till att sätta en god kultur i gruppen, säger Stefan Lundin, fotbollschef i Östersunds FK.

Totalt har det blivit över 100 matcher i den högsta och näst högsta divisionen i Norge för den 30-årige norrmannen, och han går nu in i en ny fas där han ska tillföra kunskap och erfarenhet i sitt nya lag.

-Det känns väldigt bra att nu ha skrivit på för klubben. Efter jag hade fått kontakten med Magnus där han berättade om allt fick jag verkligen en stor tro på projektet Östersunds FK har startat. Det är en klubb som vill upp och fram så det känns spännande att kunna vara med på resan som startar här och nu, säger Erlend Sivertsen efter att precis skrivit på.

Redan imorgon ska Sivertsen träffa truppen som nu håller på att formas inför säsongsstarten hemma mot Skövde AIK den första helgen i April månad.

-Jag kommer nu att lära känna både spelare, ledare och personal i klubben i första perioden för att sedan kunna leverera både på och utanför planen med laget. Det jag kommer kunna bidra med är min erfarenheten. Jag är en försvarsspelare som är offensiv, professionell och ger alltid hundra procent för laget, avslutar Sivertsen.

Fakta om Erlend Sivertsen

Född: 28 Januari 1991