Verksamhetsplan för Östersunds Fotbollsklubb

Den 31 oktober 1996 bildades formellt Östersunds Fotbollsklubb som resultatet av ett samarbete mellan IFK Östersund, Ope IF och Östersund/Torvalla FF (ÖTFF). I över 25 år har ÖFK utvecklats som klubb och kommer fortsätta utvecklas på alla plan. Sedan 2013 har ÖFK tillhört Svensk elitfotboll och är en klubb att räkna med.

Klubben ser positivt på framtiden, att det match in och match ut kommer personer som vill stötta ett lag visar också vad ÖFK betyder för Östersund och Jämtland. ÖFKs resa till idag har varit guldkantad, men också bara börjat. Östersund har etablerat sig i svensk fotboll och är ett lag att räkna med i landets högsta serier. Vi kommer aldrig tappa vårt fokus. Vi ska bli svenska mästare i fotboll.

Östersunds FK har tagit fram en verksamhetsplan där vi samlar de delar som ingår i klubben. För A-lagsverksamheten och akademin finns nu tydliga målsättningar för hur klubben ska arbeta framåt.

-Syftet med verksamhetsplanen är att samla vår värdegrund, mål och vision i ett dokument där vi även beskriver vilka funktioner som krävs för att klara verksamheten. Vi beskriver kansliets funktioner med ansvarsområden på respektive tjänst, vi beskriver även den serviceorganisation som krävs från vår sida för matcher, säger Catharina Törngren, tf VD för Östersunds FK

Förutom verksamhetsplanen har vi tagit fram affärsplan, aktivitetsplan och med beslutade aktiviteter tas handlingsplaner fram. Aktivitetsplanen kommer att finnas på vår hemsida och uppdateras allt eftersom att aktiviteter, evenemang och matcher spikas, avslutar Catharina.

Verksamhetsplanen beslutas av medlemmarna på årsmötet enligt stadgarna.

Läs Verksamhetsplanen för Östersunds FK här