Evenemangsinformation inför dagens match mot Västerås SK

Idag söndag spelas den näst sista matchen innan sommaruppehållet. Avsparken sker klockan 17:00 där Västerås SK är motståndare. Denna match presenteras av Östersunds Kommun där särskillt många kommunanställda kommer vara på plats. Här nedan kommer information inför dagens evenemang.

Entréer
Entréer på Östra- och västra läktaren öppnar 15:00, det vill säga två timmar innan avspark. ÖFK:s supportrar på Norraste Stå hänvisas till Östra-Nord entréer. Detta då era biljetter enbart fungerar för inpassering här. Var ute i god tid för att hinna ta er in innan avspark. Den största publiktillströmningen startar från 45 minuter innan avspark. Rekommendationen är därför att vara på plats innan dess.

Scanning av biljetter
Ha era biljetter redo vid inpassering. Här kommer biljettvärdar ta emot er och scanna er biljett. Ni kan antingen ha skrivit ut er matchbiljett, eller så kan denna scannas via telefonen.

Köpa biljetter
Biljettförsäljningen öppnar 15:00 på arenaområdet i biljettcentret (utanför huvudläktaren). Här kan du betala med kort och Swish. Biljetter går dessutom att köpa via ostersundsfk.ebiljett.nu.

Kommunens dag på arenan
Alla anställda inom Östersunds Kommun som hämtat ut sin biljett via sin arbetsgivare där en kioskbiljett ingår, kommer kunna hämta ut gratis korv och dryck under matchen. Detta kan göras i någon av våra sex öppna kiosker. Norra Kiosken öppnar särskilt för denna match där det enbart kommer vara utlämning. Detta för att erbjuda så snabb service som möjligt. Visa upp er matchbiljett i samband med uthämtningen av förtäringen.

Evenemang på arenan
Uppladdningen inför Yran är i full gång. Storsjöyran arrangerar sitt yranquiz i Hörnsparken denna match, och här har ni chans att vinna tvådagarsbiljetter till årets fest!

Restaurang Hörnsparken
Denna match är uteserveringen på Restaurang Hörnsparken öppen. Online-bokningarna till Hörnsparken stänger 09:00 på matchdagen. Sedan kan du köpa din biljett precis som vanligt på plats i restaurangen. Hörnsparken har öppet från att arenan öppnar tills matchens slut. Här bjuder LIME på en riktig fotbollsbuffé!

Kiosker och ÖFK-Shopen
Kiosker på markplan kommer vara öppen under hela matchen. Dessa öppnar klockan 15:00 när arenan öppnar. I ÖFK-Shoppen på arenan finns våran kollektion tillsammans med SQRTN Company. Vänligen observera att Jämtkraft Arena är en kontantfri arena.

Parkering
Vi hänvisar supportrar som ska gå på matchen mellan Östersunds FK och Västerås SK att parkera era fordon på den primära parkeringen vid den Östra läktaren (Huvudläktaren).

Vi samarbetar med Aimo park för en smidig och digital lösning via mobilen. Det du behöver göra är att ladda ned appen för att kunna betala avgiften.

Kom igång med Aimo App – gör så här:

1. Ladda ner appen via App Store eller Google Play
2. Registrera dig och välj zonkod 1111
3. Starta din parkering

Läktare och sektioner
Samtliga sittplatsläktare samt Norra Stå kommer vara öppna. Vänligen använd den entré som ligger närmst er sektion.

Varmt välkomna till Jämtkraft Arena!