Evenemangsinformation inför hemmapremiären

Dagen är äntligen här! Det är hemmapremiär i Superettan 2024 för ÖFK! Idag klockan 13:00 ställs ÖFK mot Skånelaget Trelleborgs FF i Superettans andra omgång. Efter förra helgens förlust tar vi nya tag och ska lyfta laget mot tre poäng. Här nedan kommer den viktiga informationen inför dagens evenemang.

Entréer
Entréer öppnar 11:00, det vill säga två timmar innan avspark. Denna match är Östra-Syd, Östra Nord samt Västra entréer öppna. ÖFK:s supportrar på Norraste Stå hänvisas till Östra-Nord entréer. Var ute i god tid för att hinna ta er in innan avspark. Den största publiktillströmningen startar från 45 minuter innan avspark. Rekommendationen är därför att vara på plats innan dess.

Väskförbud
Inga väskor ät tillåtna, det gäller alla storlekar. Detta inkluderar även plastpåsar, genomskinliga eller täckta. Undantag kan endast ske på grund av medicinska skäl och efter att kontroll av väskan har genomförts. Skötväskor för barn inkluderas i undantaget. Läs senaste uppdateringarna här vad som gäller från Polismyndigheten.

Evenemang på arenan
Redan från att grindarna öppnar är det full fart! Simon Kallin från Bonda Bar är på plats och höjer stämningen vid entréerna. Dagens matchvärd Wangeskog har sin grävmaskin och traktor att kolla på för den teknikintresserade. Dessutom erbjuds det åkning i skylift tillsammans med vår klubbchef Peja Lindholm. Även STC är på plats och har sin stakningsmaskin som du kan tävla mot dina vänner och bekanta emot. Neil Karlsson avslutar det hela med att sjunga Annika Norlins – Rött och svart pumpar hjärtat vid spelarnas inmarsch.

50/50 Lotteriet
Redan nu på matchdagens morgon kan du köpa dina 50/50 lotter där halva vinsten går till vinnaren, och halva går till föreningen! Viktig info är att köp går enbart att göra inom Östersunds Kommun. Klicka på länken nedan om du vill köpa redan nu, eller scanna den QR-kod som våra 50/50 värdar visar upp på arenan. Välj hur många lotter du önskar köpa och betalar sedan med Swish. Blir just DU den lyckliga vinnaren betalas vinsten ut direkt efter matchen via Swish! Så köp dina lotter och stötta föreningen!

Länk för 50/50 Lotteriet: https://clubs.clubmate.se/ostersundsfk/

Vädret
Det väntas +3 grader celcius vid avspark och uppehåll. Klä er varmt för att inte frysa på dagens match.

Läktare och sektioner
Östra- och västra sittplatsläktarna kommer vara öppna för publik. Dessutom är Norra Stå öppet för ståplatspublik. Vänligen använd den entré som ligger närmst er sektion.

Scanning av biljetter
Ha era biljetter redo vid inpassering. Här kommer biljettvärdar ta emot er och scanna er biljett. Ni kan antingen ha skrivit ut er matchbiljett, eller så kan denna scannas via telefonen.

Köpa biljetter
Biljettförsäljningen öppnar 11:00 på arenaområdet i biljettcentret (utanför huvudläktaren). Vi rekommenderar alltid att du köper din biljett innan ditt besök till Jämtkraft Arena. Här kan du betala med kort och Swish. Biljetter går dessutom att köpa via ostersundsfk.ebiljett.nu.

Restaurang Hörnsparken
Det är premiär och fullt drag i Restaurang Hörnsparken! Emil Zackrisson med band är på plats. Det kommer arrangeras pubquiz, och sedan som pricken över i:et kommer den tidigare ÖFK tränaren Graham Potter på besök och intervjuas i Hörnsparken innan match! Onlinebokningen har stängt, men du kan köpa din biljett precis som vanligt på plats i restaurangen. Här bjuder LIME på en riktig fotbollsbuffé!

Kiosker och ÖFK-Shopen
Kiosker på markplan kommer vara öppen under hela matchen. Dessa öppnar från klockan 11:00 när arenan öppnar. I ÖFK-Shoppen på arenan finns vår kollektion tillsammans med SQRTN Company. Denna match erbjuds även en ny ÖFK-mössa för 229 kr. Vänligen observera att Jämtkraft Arena är en kontantfri arena.

Parkering
Vi hänvisar supportrar som ska gå på matchen mellan Östersunds FK och Trelleborgs FF att parkera era fordon på den primära parkeringen vid den Östra läktaren (Huvudläktaren).

Vi samarbetar med Aimo park för en smidig och digital lösning via mobilen. Det du behöver göra är att ladda ned appen för att kunna betala avgiften.

Kom igång med Aimo App – gör så här:

1. Ladda ner appen via App Store eller Google Play
2. Registrera dig och välj zonkod 1111
3. Starta din parkering

Soffbiljett
Har ni inte möjlighet att besöka dagens evenemang finns soffbiljetten! Priset är 100 kr, och när du köper soffbiljett är du med i utlottning av en signerad matchboll! Soffbiljetten är för er som avnjuter matcherna hemma från soffan och samtidigt vill stötta ÖFK ovillkorligt inför varje match. Nu laddar vi upp för en spännande matchdag! Swisha gör ni till: 123 515 03 05 och anger soffbiljett.

Varmt välkomna till Jämtkraft Arena!