Fullsatt och positivt när ÖFK hade medlemsmöte

Under torsdagskvällen hade Östersunds FK medlemsmöte på Storsjöteatern, ett medlemsmöte där föreningens medlemmar fick lyssna och ställa frågor till styrelsen, sporten och klubbens vd. Totalt dök drygt 200 personer upp på ett positivt möte.

Medlemsmötet är ett sätt för föreningen ÖFK att upplysa våra medlemmar om vad som händer och förstås också ett tillfälle för alla att få ställa frågor om precis vad som helst till föreningens representanter.

Under den drygt två timmar långa kvällen berättade tränaren Ian Burchnall om A-laget och vad som händer i och runt laget. Ian berättade han han gärna ser att klubben knyter till sig ytterligare fyra spelare. Inom kort kommer nya spelare att presenteras men ännu så länge är inget helt klart.

När det gäller ekonomin berättade föreningens vd, Martin Johansson, att klubben under 2018 preliminärt gör ett resultat på drygt 11 miljoner kronor före skatt. Omsättningen 2018 var rekordhöga 136 miljoner kronor. Budgeten för 2019 är satt till 88 miljoner kronor och ska då ge ett nollresultat.

Hans Carlsson berättade om föreningens organisation och förklarade de olika delarna. Dessutom står målsättningen klar för föreningen, dvs att vinna mästerskap och att spela i Europa.

Kvällen avslutades med cirka 30 minuters frågestund då alla hade möjlighet att ställa frågor till klubbens respresentanter. De drygt 200 medlemmarna hade många frågor som gällde A-laget men också frågor om bättre högtalare på Jämtkraft, varför ingår inte cupmatcher i säsongskortet mm.