Ian Burchnall berömmer talangerna som tränade med ÖFK

Veckan efter sista matchen i Allsvenskan  bjöd ÖFK in flera unga talangfulla spelare att träna med laget under några dagar. Det blev en vecka som bjöd på många härliga ögonblick för dessa spelare och ÖFK:s coach Ian Burchnall var imponerad av vad han fick se.

-Det finns gott om potential i dessa spelare, det ska bli intressant att se hur de kan utvecklas framöver, säger Ian Burchnall.

Spelarna som fick chansen att träna med ÖFK var John Eriksson (född 1997), Piteå IF:s Gustav Nordh (född 2000), Bodens BK:s Jonatan Wikström, (född 1999), IFK Timrås Oskar Nordlund (född 1993) samt IFK Luleås Isak Abrahamsson (född 2000) och Islam Burman (född 1999).

– Det var roligt att se dessa unga spelare som kom in och tränade med oss. Jag tycker att de alla presterade bra och det finns gott om potential hos de här unga spelarna. Alla visade att de har individuell talang. Det är viktigt att de fortsätter att jobba hårt och utvecklas. Gör det de så har de en ljus framtid som fotbollsspelare. Vi kommer att fortsätta hålla koll på dem framöver och det ska bli intressant att se hur framtiden ser ut för dem, säger Ian Burchnall.