Inför kvällens match mellan ÖFK-Helsingborg

Ikväll med avspark klockan 19.00 spelar ÖFK i den sjätte omgången av Allsvenskan i fotboll hemma på Jämtkraft Arena mot Helsingborg.

-Vi kommer att spela med hög press och ha mycket boll och vi hoppas på tre poäng, säger Ian Burchnall inför matchen ikväll.

Efter oavgjort mot Elfsborg och seger borta mot Eskilstuna är det nu dags att möta ytterligare en nykomling, nämligen Helsingborg på hemmaplan.

-Skönt att spela hemma igen, det ska bli kul att springa in på Jämtkraft Arena med mycket publik, säger Ian Burchnall inför matchen mot Helsingborg.

Är det någon skillnad på att spela hemma och borta egentligen?

-Jo, det är det. Att resa till en annan stad, att spela på en arena där du inte normalt spelar och tränar, det är klart att det är lite skillnad. Dessutom har vi ju vår fina publik som stödjer oss här hemma, menar Ian.

Ian förklarar att det har varit några bra dagars träning nu och det är osäkert vilket lag som han ställer på benen. Ravel fick en smäll mot Eskilstuna, dessutom är Jerrel Sellars borta på obestämd tid efter smällen han fick i första halvleken mot Eskilstuna.

I lördags hade ÖFK medlemsdag där ett hundratal medlemmar fick se på ÖFK:s träning och därefter gå runt på Jämtkraft och träffa spelare.

-Jättekul att träffa fansen och prata med dem. Engagemanget är otroligt stort från våra fans och det älskar jag och spelarna, säger Ian.

Här kan ni se intervjun med Ian Burchnall.

ÖFK:s startelva släpps en timme före match och strax därefter sänder vi live från Jämtkraft med laguppställning, statistik mm. Missa inte det!