Isak Ssewankambo har skrivit på för ÖFK

ÖFK fortsätter att förstärka på spelarsidan. Idag har 22-årige Isak Ssewankambo skrivit på ett treårs kontrakt med Östersunds FK.

-Det här känns väldigt spännande för mig. Jag ser fram emot att få ansluta till laget, säger Isak till ÖFK:s hemsida.

ÖFK har alltså inte värvat färdigt utan fortsätter att knyta spelare till sig. Den senaste i raden är alltså Isak Ssewankambo som nu ansluter till ÖFK:s trupp som åker till Karlstad i morgon förmiddag för match mot Karlstad i Svenska Cupen.

-Isak känner jag sedan tiden i Norge. Jag har hållit koll på honom och det är bra att vi får in lite svenska spelare i laget och han är en spelare som jag gillar, säger Ian Burchnall, tränare i ÖFK.

Isak har sedan 16-års ålder varit en del av Chelseas ungdomsakademi och spelade då med Charlie Colkett bland annat.

-Jo, det stämmer. Jag spelade då med Charlie och kommer ihåg honom väl, berättar Isak.

Ian Burchnall har nu mängder med alternativ när det gäller spelare på backposition. Först och främst ska Isak användas som högerback men det finns alternativa platser för honom, avslöjar Ian.

-Han är stark, snabb, spelade mot honom när jag var i Norge och blev imponerad. Jag är otroligt glad att vi kan nu knyta honom till oss, säger Ian.

Isak Ssewankambo har alltså hunnit fylla 22 år och ÖFK:s tekniska direktör David Webb har haft kontakt med Isak en tid nu.

-Det här är väldigt spännande för mig, jag är en fotbollsspelare som varit i Chelseas organisation. Den senaste tiden har jag tillhört Molde och varit utlånad till Malmö FF. Jag är bekväm med bollen, är en bra passningsspelare, säger Isak.

Och tillägger:

-Jag kan spela både som back och som mittfältare. Men spelar helst som högerback.

Isak var på besök i Östersund i höstas och gillade det han fick se.

-Jag har pratat med både Ian och David under en tid. Jag har varit uppe i Östersund och såg att det fanns bra förutsättningar för mig där uppe. Jag har bara positiva intryck av min nya klubb, säger Isak.