Isherwood uttagen till U21-landslaget – igen

Thomas Isherwood fortsätter att få förtroende i Sveriges U21-landslag. Isherwood blev idag måndag uttagen till nästa landslagssamling när Sverige möter Norge och Finland.

I höst startar Sverige sina matcher för att ta sig till U21-EM som spelas 2021. Förbundskaptenen för U21-landslaget, Roland Nilsson, har på nytt tagit ut ÖFK:s Thomas Isherwood i landslagstruppen.

Sveriges U21-landslag möter Norge på Olympia i Helsingborg den 7 juni och Finland på Kimpisen Stadion i Villmanstrand den 11 juni.

U21-truppen i sin helhet:

Målvakter: Kalle Joelsson, Helsingborg, Marko Johansson, Gais .

Försvarare: Anel Ahmedhodzic, Malmö FF, Hugo Andersson, Malmö FF, Felix Beijmo, Werder Bremen, Dennis Hadzikadunic, FC Rostov, Alexander Jallow, J-Södra, Thomas Isherwood, Östersund.

Mittfältare/anfallare: Joel Asoro, Swansea, John Björkengren, Falkenberg, August Erlingmark, IFK Göteborg, Nils Fröling, Kalmar FF, Viktor Gyökeres, Brighton, Emil Hansson, Waalwijk, Bilal Hussein, AIK, Daleho Irandust, Häcken, Carl Johansson, Öster, Jake Larsson, Örebro, Benjamin Kimpioka, Sunderland, Mattias Svanberg, Bologna.