Joe Sargison – ny meriterad assisterande tränare i ÖFK

Östersunds FK har idag gjort klart med en ny assisterande tränare. Valet blev Joe Sargison, 45 år, som de senaste åren har varit tränare inom det engelska fotbollförbundet.

-Vi är otroligt glada att vi kunnat knyta till oss Joe Sargison till klubben, han kommer att hjälpa till att utveckla vårar spelare, säger ÖFK:s huvudtränare Ian Burchnall.

När Shaun Constible valde att lämna ÖFK började jakten på att hitta en ny assisterande tränare som kunde förstärka ledarstaben i ÖFK. Ian Burchnall har ett stort kontaktnät som han började leta i och till slut hittade Ian Joe Sargison.

-Jag har känt Joe under en längre tid och vet att han är otroligt duktig på att utveckla spelare och det känns bra att han nu kommer till vårt lag, säger Ian Burchnall.

Joe Sargison kommer nu att vara tjänstledig från sin tjänst som tränare inom det engelska fotbollförbundet och kontraktet är först och främst skrivet för den här säsongen men kan också förlängas ytterligare två år om båda parter vill det.

-Det ska bli roligt att jobba med Östersunds FK och Ian Burchnall och övriga i laget. Vi ska fortsätta att spela på det sätt som Östersund gjort under de senaste åren och vi ska ta så många poäng som möjligt, säger Joe Sargison vid ankomsten till Östersund.