Kevin Jablinski och Yannick Adjoumani förlänger sina avtal

Truppbygget är i full gång inför den kommande säsongen i Superettan. Hittills har Kristian Novak och Malcolm Stolt presenterats för fortsatt spel, och dessförinnan var kontraktet säkrat hos flertalet spelare. ÖFK kan nu presentera att norrmannen Kevin Jablinski och ivorianen Yannick Adjoumani även spelar i klubben kommande säsong.

ÖFK och Kevin Jablinski är överens om en förlängning av kontraktet som nu sträcker sig ytterligare 2 år framåt.

Kevin gjorde som helhet en stark och stabil säsong tills hans oturliga knäskada i samband med hemmamatchen mot Örebro. Kevin är en ledartyp och pådrivare som är extremt professionell med sin fotbollssatsning och har genom sitt sätt att vara verkligen varit en spelare som lyfter sin omgivning både i träning och match. Kevins rehab har hittills gått väldigt bra och han beräknas vara tillbaka i full träning till sommaren. Vi hoppas då att han äntligen blir kvitt problemen med hans knä som tydligt stört honom och att han får chansen att visa sin fulla potential.

ÖFK är överens med den Ivorianska klubben ASEC Mimosas om ett lån av Yannick Adjoumani över säsongen 2023.

-Yannick som anslöt från BK Häcken i mitten på mars hade en väldigt fin utveckling under säsongen i Östersund, där han slog sig in som en startspelare och bidrog med sin fantastiska inställning och fina insatser till den starka ÖFK hösten. Adjoumani gjorde detta år som 19 åring sin första riktiga seniorsäsong där han fått speltid vilket gett mycket nyttiga erfarenheter inför framtiden. Vi ser en stor utvecklingspotential i honom och tror vi under den kommande säsongen både kommer bredda samt spetsa hans repertoar för att han ska ta ytterligare steg i sin utveckling.

Fakta om Kevin Jablinski

Född: 26 mars 1996