Malcolm Stolt skriver på för ytterligare två år

ÖFK kan idag presentera att forwarden Malcolm Stolt och klubben är överens om att förlänga avtalet fram tills slutet av 2024. Efter att ha imponerat under hans tid i klubben får han nytt förtroende på sin position.

Malcolm Stolt genomförde sitt första träningspass för ÖFK den 16 januari för snart tre år sedan. Under uppväxten var Malcolm en hängiven supporter som ofta synes på läktaren med den röd-svarta halsduken för att heja fram sitt lag. Drömmen var att slå sig in i laget och vara en startspelare hemma på Jämtkraft Arena. Drömmen blev därefter uppfylld efter att han imponerade stort under sin tid på träningarna, men också i IFK Östersund som han först tillhörde innan påskriften.

-Malcolm hade en tuffare för- och vårsäsong 2022 där olika skador störde i stort sett under hela perioden. När han kom tillrätta med detta så visade han under hösten att det finns en stor kapacitet då han förutom att varit en viktig spelare i vårt offensiva spel även levererade 6 mål på 9 startade seriematcher. Får Malcolm jobba på hårt under en riktig försäsong och vara frisk så ser vi en stora möjligheter för att han snabbt ska ta ytterligare steg i sin utveckling och bli en nyckelspelare i ÖFK framåt, säger Stefan Lundin, fotbollschef i Östersunds FK.

-Det känns oerhört skönt att stanna i ÖFK. Jag känner mig långt ifrån klar här och efter den starka hösten vi gjorde ser jag verkligen fram emot nästa år. Jag vill även tacka alla fantastiska supportrar som stått upp för mig o laget hela tiden, nästa år kör vi, säger Malcolm Stolt som precis kritat på för ytterligare två år.

Fakta om Malcolm Stolt

Född: 30 december 2000