Mills glad att få spela – hyfsat nöjd med sin insats

Senast Andrew Mills stod i mål i en match för ÖFK var i vintras i en bortamatch mot Brommapojkarna på Grimsta IP. Men idag fick han chansen igen.

-Det var otroligt roligt att stå i mål igen, sa Mills med ett stort leende.

Med både Aly Keita och Sixten Mohlin borta blev det Andrew Mills som fick chansen att stå i mål när ÖFK idag mötte Nyköping BIS i Svenska Cupens andra omgång.

-Det var skönt och roligt att få stå igen. Senast jag stod var när vi mötte Brommapojkarna innan vi åkte på träningsläger till Portugal, berättade Andrew Mills efter matchen.

Mills fick släppa två bollar bakom sig i cupmatchen mot Nyköping men var aldrig orolig när reduceringen till 2-3 kom i slutet av matchen.

-Det första målet hade jag kunnat göra bättre men i övrigt är jag rätt nöjd med matchen. Vi vann och det var huvudsaken idag, menar Mills.

Den alltid så sympatiske och glade engelsmannen hyllades av lagkompisarna efter matchen i omklädningsrummet när han var på väg ut för att träffa media. Att möta media är inget som hör till vanligheten ännu så länge för Andrew Mills. Men kanske blir det vanligare framöver?

Vem som står i mål på söndag när ÖFK möter IK Sirius på bortaplan är oklart. Aly Keita är sjuk och Sixten Mohlin är på väg tillbaka efter sjukdom.

ÖFK är nu klara för slutspelet i Svenska Cupen, ett slutspel som spelas i februari och mars i fyrlagsgruppen. Segraren i varje grupp går vidare till kvartsfinal i Svenska Cupen.