Nebiyou Perry återvänder till ÖFK

ÖFK har några dagar kvar på sitt träningsläger i Spanska Alicante. Idag torsdag kan klubben presentera att den tidigare ÖFK spelaren Nebiyou Perry återvänder till Östersund och Jämtland. Han skriver på ett kontrakt som sträcker sig över nästa år. Varmt välkommen tillbaka Nebiyou!

Nebiyou Perry anslöt till ÖFK under sommarfönstret 2019. Efter att ha spelat i både svenska Trelleborgs FF och tyska FC Köln föll valet på den jämtländska klubben. Dåvarande tekniska direktören David Webb hade under en längre tid haft ögonen på den då 19-åriga talangen.

Efter 46 matcher i ÖFK så lämnade Nebiyou Perry i samband med att hans kontrakt löpte ut. Nu är han redo för ännu en sejour med klubben och kommer hit med ett tydligt mål – att ta klubben upp till Allsvenskan igen.

-Det känns jättebra att komma tillbaka till en klubb som har tagit hand om mig både på och utanför planen. Det är fortfarande tidigt på försäsongen så vi har lite att jobba på, men med både truppen och ledarstaben som finns så vet jag att det kan bli jättebra. Målsättningen är givetvis att ta oss tillbaka till Allsvenskan. Det är där vi hör hemma och där vi ska vara, säger Nebiyou Perry direkt från Alicante.

-Känslan över att Nebiyou väljer att vända tillbaka till oss är jättebra. Det är en väldigt skicklig fotbollsspelare som redan visat vad han har för kapacitet. Får han bara tid och fortsätter vara frisk så är jag säker på att han kommer vara redo för ännu större utmaningar, förhoppningsvis tillsammans med oss, säger Stefan Lundin, sportchef i Östersunds FK.

Fakta om Nebiyou Perry

Född: 2 oktober 1999