Niklas Edbjörk – nästa förslag till ÖFK:s styrelse

Niklas Edbjörk 45 år från Åre. Där har ni nästa förslag från ÖFK:s valberedning för att ingå i ÖFK:s styrelse när årsmötet hålls den 14 mars.

-En stora ära att få förfrågan att sitta i styrelsen och med mitt engagemang för fotbollen i länet hoppas jag kunna tillföra mycket i den nya styrelsen, säger Niklas.

Niklas Edbjörk är född och uppvuxen i Östersund men flyttade till Åre för cirka 25 år sedan. Han jobbar och är delägare idag i nattklubben och konferensanläggningen Bygget samt afterskistället Verandan men jobbar även som brandman vid Räddningstjänsten.

-Jag började min fotbollskarriär i IFK Östersund vid sju års ålder och fotbollen har alltid varit en stor del av mitt liv. Trots att jag har passerat 40 års strecket för några år sedan har jag fortsatt att spela, nu för Järpen A-lag, berättar Niklas.

-När jag fick frågan om jag var intresserad att sitta med i styrelsen i ÖFK så blev jag jätteglad. Det är en stor ära och jag känner att jag kan tillföra en hel del med min bakgrund inom fotbollen och näringslivet.

Niklas är alltså förelagen av valberedningen att väljas in i styrelsen för ÖFK vid årsmötet den 14 mars. Niklas är också aktiv inom styrelsen på Åre Destination, Åre Längdskidklubb och Åre SLK.

-Om valberedningens förslag till ny styrelse klubbas igenom på årsmötet så kommer ÖFK få en stark styrelse som kan ge laget, spelarna, ledarna organisationen och föreningen en arbetsro för att kunna göra det alla är bra på är min förhoppning, avslutar Niklas.

Valberedningen har sedan tidigare föreslagit att Britt Bohlin och Ante Strängby ska ingå i ÖFK:s styrelse och väljas in i denna på årsmötet 14 mars.

-Med Niklas Edbjörk får vi en person som kommer från näringslivet men som också har en lång fotbollsbakgrund och dessutom lång erfarenhet från föreningslivet. Niklas känns som ett perfekt val för oss i valberedningen, säger Sören Eriksson, valberedningens ordförande.