Östersunds FK avslutar avtalet med Francis Jno-Baptiste

Francis Jno-Baptiste anslöt till Östersunds FK den 19 december 2018 efter att ha spelat i Premier League klubben Crystal Palace U23 lag. Han fick tidigt chansen efter att ha fått hoppa in i Svenska Cupens gruppspel, och har sedan han anslöt till laget noterats för 39 matcher och 6 mål.

En ny säsong har nu inletts och truppbygget inför den kommande säsongen är i full gång. I och med detta väljer nu Östersunds FK att avsluta avtalet med Francis Jno-Baptiste, och därmed låta han söka sig vidare.

Vi har kommit överens om att avbryta avtalet med Baptiste i förtid. Vi ser att det är den bästa lösningen för båda parter. Vi önskar honom lycka till i hans fortsatta karriär, säger Stefan Lundin, fotbollschef i Östersunds FK