Östersunds FK startar upp flera nya utvecklingslag

ÖFK har beslutat att starta upp två nya utvecklingslag inom sin ungdomssektion. Dessutom är det säsongsstart för P7-8. Lagen som ska starta upp är ett P6 samt ett F6-lag. Klubben har en uppstartsträff för de tre lagen den 24 april klockan 16:30 på Hofvallen.

ÖFK har som ambition att starta ett nytt lag för flickor och ett lag för pojkar. Dessa lag kommer bygga på ideella ledare och föräldratränare. Känner man redan nu att man är villig att ta steget in som ledare redan nu så skicka ett mail till camilla.eriksson@ostersundsfk.se Lagen som omfattas är följande:

Flickor F6: Flickor födda 2018 (nystart)
Pojkar P6: Pojkar födda 2018 (nystart)
Pojkar P7-8: Pojkar födda 2016-2017 (säsongsstart)

På plats kommer ÖFK:s akademichef Camilla Eriksson samt utvecklingslagens fotbollskoordinator Urban Larsson vara närvarande. Dessutom kommer spelare från ÖFK:s A-lag vara på plats på Hofvallen under uppstartsträffen.

Tid: 24 april 16:30
Plats: Hofvallens konstgräs
Anmälan: Ingen, alla i rätt åldersgrupp är välkomna!

I samband med uppstarten bjuder ÖFK alla barn som kommer på en matchbiljett till matchen som spelas mellan Östersunds FK och Örebro SK den 5 maj.

Vill ni redan nu anmäla er till utvecklingslagen så vi får in era kontaktuppgifter kan ni anmäla er på länken nedan. Annars går detta att göra på plats på Hofvallen den 24 april