Rafaels analys efter mötet med DIF

Vår analytiker, Rafael Roldan Bermudez har kikat på matchen mot Djurgården.

-Det var tredje gången i år vi mötte Djurgården, och vi gör förmodligen vår bästa match mot dem så här längt i år. Även om resultatet inte var det vi ville uppnå. Trots att Djurgården kontrollerade spelet i första halvlek och försökte skapa målchanser genom sina inlägg höll vi ihop vårt försvar, var kompakta och gav dem inte så många konkreta chanser tack vare det.

Deras första mål efter dryga 10 minuter kom efter en snabb omställning. Ett andra mål kunde varit möjligt kort efter, men ännu en gång visade Aly Keita varför han är en av allsvenskans bästa målvakter.

Vi hade en del möjligheter att skapa mer mot Djurgården, men var inte tillräckligt effektiva i våra avslut när vi väl tog oss in i deras box. I andra halvlek hade vi mer kontroll över spelet och pressade ned dem i deras sista tredjedel. Men vi lyckas inte förvalta det till några större konkreta målchanser. I stället utökar Djurgården sin ledning på en hörna.

Sammantaget finns det positiva saker att ta med sig från den här matchen. Exempelvis hur svårt vi gör det för våra motståndare när vi har en stabil defensiv, och hur vi i delar av matchen hade kontroll över spelet, säger Rafael Roldan Bermudez.