Thomas Isherwood lämnar ÖFK för tyska Darmstadt

ÖFK:s back Thomas Isherwood lämnar ÖFK i början av januari och ansluter till Darmstadt i Bundesliga 2. ÖFK och Dramstadt är överens om övergången efter förhandlingar. ÖFK vill tacka Thomas Isherwood för de två säsonger som han spelat för klubben och önskar honom lycka till i Tyskland.

ÖFK och tyska klubben Darmstadt är överens om att Thomas lämnar ÖFK och ansluter till den tyska klubben efter nyårshelgen.

-VI har haft kontakt med Darmstadt ett tag nu och vi har självklart också haft diskussioner med Thomas och hans agent om framtiden för honom. Vi är nu överens med Darmstadt och vi vill tacka Thomas för den gångna säsongen och önska honom lycka till i Tyskland, säger Michael Schaihine, vd i ÖFK.

Darmstadt spelar i den tyska andraligan och ligger i mitten av tabellen. Thomas lämnar nu ÖFK och kommer inte att vara här när laget återsamlar sig 11 januari.

-Thomas är en duktig spelare som har framtiden för sig. Jag önskar honom lycka till i hans nya klubb, säger Amir Azrafshan, tränare i ÖFK.

-Jag vill tacka alla i ÖFK och dess fans för det stöd som jag har fått under de två säsongerna som jag har spelat i Östersund. ÖFK har känts som en familj, både på och utanför planen. Det är många människor i Östersund som jag kommer att minnas hela livet. Nu tar jag nästa steg i min karriär och flyttar till Tyskland, säger Thomas Isherwood till ÖFK:s hemsida.