Ytterligare ett namn är nominerad av valberedningen – Lena Johansson

I går nominerade valberedningen i ÖFK sex namn till ÖFK:s styrelse och det kommande årsmötet. Idag presenteras namnet på den sjunde personen som är nominerad, nämligen Lena Johansson från Ås.

Lena bor i Ås, har spelat fotboll som back i Ope IF i ungdomsåren. Sedan 2011 jobbar hon som ekonom på Östersunds Kommun. Hon har också ett förflutet inom bankvärlden och har också varit ekonomiansvarig inom privat företag.

Lena har varit medlem i Ope IF och Ås IF och är revisor i Ås IF.

-Föreningslivet är mycket viktigt, det är en viktig samhällsfunktion. Jag har följt ÖFK sedan laget avancerade i seriesystemet och jag tycker att det är viktigt att vi har ett allsvenskt lag i Östersund och Jämtland.

Lenas styrkor är att hon är lugn och en trygg person.

Här hittar du de andra personerna som är nominerade till styrelseuppdrag i ÖFK av valberedningen.

Här hittar du inbjudan till ÖFK:s årsmöte!