Jämtkraft fortsatt partner i Team 12-17

ÖFK Team 12–17 är som det låter en klubb där Du som är mellan 12 och 17 år erhåller fritt inträde, ståplats, på samtliga ÖFKs hemmamatcher i Allsvenskan 2021 om Du förbinder dig att avstå alkohol och droger under hela året fram till 31 december.

Du som går med får skriva på ett avtal där du bekräftar att du ställer upp på detta.
Avtalet gäller för ett år i taget och du kan återanmäla dig för varje nytt år. Det år du fyller 18 år är du för gammal för Team 12–17.

Det här är ett samarbete mellan Östersunds FK, Jämtkraft och Region Jämtland Härjedalen – ”Mobilisering mot droger”.

ÖFK är stolta och glada över att Jämtkraft har valt att fortsätta finnas med i samarbetet i ÖFK Team 12–17, och kampen mot droger i samhället.

Kai Lundin är sponsoransvarig hos Jämtkraft.
– ÖFK engagerar många i vår region och inte minst ungdomar, och då är Team 12–17 ett mycket bra initiativ av ÖFK som vi mer än gärna är med på, en insats som riktas till ungdomar och mot droger är viktig och vi kan hjälpas åt att nå ungdomarna genom den här insatsen, säger Kai Lundin.

– Vad är det viktiga i att samarbeta kring detta?
–  Ett sunt och roligt alternativ där idrotten är en drivande faktor för en sund inställning till ett liv utan droger, istället för att köpa en skyltplats så har vi hellre det här samarbetet med ÖFK för att visa att vi tar ställning för ett sunt liv där vi verkligen kan göra skillnad tillsammans.
 – Barn och ungdomar är viktigast i vår sponsring och nu när vi blir samarbetspartners i ungdomsakademin så är det naturligt att vi även är med och samarbetar i Team 12–17, säger han.

– På vilket sätt vill ni göra skillnad?
– Jämtkraft vill och ska vara ett företag med samhällsengagemang och det gör vi genom det här samarbetet med ÖFK.

Här kan du få reda på mer om Team 12–17
Anmälningarna för 2021 är än så länge inte öppna, vi återkommer med besked inom kort.