Lokal investerare satsar vidare tillsammans med Östersunds Fotbollsklubb

Ett starkt lokalt familjeföretag, Oscarson Invest AB, som brinner för Jämtland och inte minst fotboll, fortsätter sin satsning för att allsvensk fotboll ska finnas i Östersund och investerar sex miljoner kronor i Östersunds Fotbollsklubb.

– Vi är otroligt glada och tacksamma över denna investering. Under hösten 2019 har många jobbat hårt för att attrahera större investerare och skapa en långsiktig finansieringsplattform för ÖFK och det börjar nu bära frukt, säger Lennart Ivarsson, VD i Östersunds Elitfotboll AB.

Östersunds Elitfotboll AB kommer att utveckla konceptet för större investerare under de närmaste månaderna och denna satsning är plattformen som förhoppningsvis kan ytterligare attrahera fler investerare för att möjliggöra fortsatta satsningar och finansiering av spelarköp för ÖFK framgångar även framöver.

– Denna finansieringsplattform är ett naturligt steg för ÖFK i dess utveckling för att skapa starkare ekonomiska förutsättningar och är tillsammans med försäljningen av aktier i Östersunds Elitfotboll AB två bra koncept för att attrahera både stora och små investerare. Vi kommer under våren 2020 ha två ben att stå på när det gäller att skapa en starkare ekonomisk plattform för ÖFK, säger en mycket glad Maria Wilén ordförande Östersunds Elitfotboll AB.