Stefan Lundin om den nya organisationen i ÖFK och A-lagsverksamheten

Östersunds FK har nu en ny organisation i och med att Stefan Lundin tillträtt i rollen som fotbollschef med ett övergripande sportsligt ansvar för både A-lagsverksamheten samt akademin. En roll som blir väldigt omfattande och utifrån det har Stefan valt att göra vissa ändringar i organisationen runt A-laget.

-Jag har tillsatt Magnus Powell i en managerroll där han kommer vara den som leder och fördelar arbetet i den dagliga verksamheten i A-laget. Magnus är huvudansvarig och den som har sista ordet i beslut kring träning och match. Han kommer i sin roll som manager också avlasta mig som fotbollschef i delar när det gäller exempelvis föreningsutveckling, scouting och rekrytering, säger Stefan Lundin, fotbollschef i Östersunds FK.

Stefan Lundin fortsätter: I och med denna förändring valde jag också att Amir Azrafshan nu ska återgå som tränare. Denna roll blir självklart något förändrad sedan tidigare nu när klubben har en manager. Det kommer vara tydligt att Magnus har huvudansvaret utifrån sin roll som manager, och med Amir tillbaka skapar vi nu tillsammans starkast möjliga team och kompetens runt laget. I detta team är det naturligtvis inte bara vi tre utan hela staben och det viktiga är i slutändan vad teamet tillsammans åstadkommer.

Jag, Magnus och Amir har suttit tillsammans och arbetat i stort sett hela helgen som varit och haft långa konstruktiva samtal kring ÖFK:s A-lagsverksamhet. Vi ser alla tre denna organisationsförändring som ett bra första steg på nystarten som väntar. Jag är säker på att vi med detta upplägg skapat en stabil lösning för att vi nu ska få ett riktigt starkt team runt laget vilket ger spelarna förutsättningar till utveckling både individuellt och som lag, vilket förhoppningsvis i slutändan leder till att vi vinner matcher, avslutar ÖFK:s fotbollschef Stefan Lundin optimistiskt.