Tung förlust för ÖFK mot Karlstad – ute ur cupen

Det fanns drömmar om Europa. Men de är nu borta. 2-3 för ÖFK mot Karlstad i Svenska Cupen och ÖFK är nu helt borta från kvartsfinalspel och spel i Europa i år.

-Jag är väldigt besviken över förlusten och sättet som vi förlorar på, säger en besviken Ian Burhnall.

Det blev en tung eftermiddag för alla tillresta ÖFK-fans i Karlstad. Det blev en tung eftermiddag för alla ÖFK-fans som såg matchen hemifrån. Och det bli en tung eftermiddag för spelarna och ledarna i ÖFK.

Förlust mot division I-laget Karlstad med 2-3 efter 1-1 i paus och trots att Karlstad så långt hade skapat de bästa chanserna fanns ändå en möjlighet att ÖFK skulle fixa en seger. Men de förhoppningarna grusades snabbt, 1-2 och sedan 1-3 gjorde att ÖFK fick jaga samtidigt som Karlstad försvarade sig bra.

-Jag är fruktansvärt besviken på hur vi kommer hit och uppträda så här. Jag måste be om ursäkt till alla våra supportrar att vi dök upp här och och trodde att det skulle räcka att vi dyker upp här och därmed vinna med några bollar, säger Tom Pettersson.

Och fortsätter:

-Vi är inte beredda att springa, vi är inte beredda att göra jobbet som krävs. Inte fokuserade. När det väl börjar så är det svårt att stoppa. Det måste finnas där från början.

Hans blick är alldeles tom. Med alla nyförvärv och dessutom en otroligt bred trupp fanns det stora förhoppningar om avancemang till i alla fall kvartsfinal.

-Det är så pinsamt att jag inte vet vad jag ska säga, avslutar Tom och vandrar mot bussen som står parkerad utanför arenan.