Vi tackar Anton Berg, Kalpi Ouattara och Calvin Kabuye för deras tid i klubben

Spelarna är just nu på en välbehövlig ledighet och förväntas komma tillbaka den 8 januari till Jämtland. Under tiden är klubben mitt inne i att spika truppen för den kommande säsongen. Just nu står det klart att spelarna Anton Berg, Kalpi Ouattara och Calvin Kabuye inte kommer tillhöra ÖFK under den kommande säsongen.

Anton Berg
Anton Berg värvades i inledningen under 2022 där han tidigare hade tillhört IFK Östersund. Bergs karriär startade i Ås IF och har sedan dess arbetats uppåt till ÖFK. Under sin tid i klubben har han fått representera ÖFK vid ett antal matcher och arbetat sig in i gruppen. I samband med att kontraktet löper ut hälsar vi Anton ett stort lycka till i framtiden!

Kalpi Ouattara
Sommaren 2019 anlände Kalpi Ouattara till Östersunds FK från Elfenbenskusten och klubben ASEC Mimosas. Kalpi har över 40 matcher för ÖFK, men har de senaste åren tyvärr haft en hårdare skadeproblematik. Trots skadorna har det alltid varit en spelare som kämpat sig tillbaka för en återkomst och bidragit till en fantastisk stämning i gruppen. I samband med att Kalpis kontrakt går ut vid årsskiftet önskar vi han ett stort lycka till i sin nästa klubbadress!

Calvin Kabuye
Precis innan årets upplaga av Superettan drog igång säkrades Calvin Kabuye som den sista spelaren i truppbygget. Kabuye kom in på lån från storstadsklubben AIK och blev ett positivt tillskott. Under säsongen i Superettan har Calvin representerat laget 29 matcher av 30 matcher. Samtidigt har han dessutom noterats för fyra mål och tre assist. I samband med att låneavtalet mellan klubbarna löper ut kommer Calvin återgå till AIK. Vi önskar Calvin ett stort lycka till i huvudstaden!